Ślubowania lekarskie i naukowe-intencje do przepracowania
Autorka Elżbieta Giemza
PRZYSIĘGA HIPOKRATESA
1. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi Hipokratesa, przysięgi Apollinowi, Asklepiosowi, Hygei, Panakei oraz wszystkim bogom jak też boginiom biorąc ich za świadków, że wedle swoich sił i osądu [sumienia] przysięgi tej/każdej innej i tej pisemnej/nie umowy dotrzymam i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
2. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że swego przyszłego nauczyciela w sztuce (lekarskiej) na równi z własnymi rodzicami szanował będę i dzielił będę z nim życie, i wesprę go, gdy się znajdzie w potrzebie; jego potomków miał będę za braci w linii męskiej i sztuki tej uczył ich będę, gdy zechcą się uczyć, bez zapłaty i pisemnej umowy; na piśmie jak też ustnie wiedzę całą i doświadczenie swoim własnym synom i synom tego, który uczył mnie będzie, jak też uczniom, którzy umowę tę podpisali i się przysięgą tą, jako lekarskim prawem związali, przekażę, lecz nikomu więcej oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
3. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że zdrowy tryb życia i sposób odżywiania się zalecał będę wedle swoich sił i osądu, mając na względzie pożytek cierpiących, chroniąc ich zaś przed szkodą i krzywdą i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
4. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że nigdy nikomu, także na żądanie, nie dam zabójczego środka ani też nawet nie udzielę w tym względzie rady, podobnie nie dam żadnej kobiecie dopochwowego środka poronnego i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
5. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że czyste i prawe zachowam życie swoje i sztukę swoją i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
6. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że nigdy nikomu nie usunę kamieni moczowych przez cięcie (pęcherza), lecz odeślę każdego do ludzi, którzy z zajęciem tym są obeznani i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
7. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że do któregokolwiek z domów wnijdę, wejdę dla pożytku cierpiących; obcy mi będzie rozmyślny występek, jak też każda inna nieprawość, zwłaszcza czyny lubieżne na ciałach kobiet i mężczyzn, nie tylko wolnych, lecz i niewolników i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
8. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że cokolwiek przy leczeniu albo też poza leczeniem w życiu ludzi ujrzę lub usłyszę, czego ujawniać nie można, milczał o tym będę, za świętą tajemnicę to mając i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
9. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przysięgi, że jeżeli tej swojej przysięgi dochowam i jej nie naruszę, niech zyskam powodzenie i w życiu, i w sztuce, i sławę u wszystkich ludzi po wsze czasy; jeżeli zaś ją złamię i się jej sprzeniewierzę, niech mnie wszystko przeciwne dotknie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
PRZYRZECZENIE LEKARSKIE
1. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przyrzeczenia, że przyjmując z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam: obowiązki te sumiennie spełniać, służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
2. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przyrzeczenia, że według najlepszej mej wiedzy będę przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym będę nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
3. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przyrzeczenia, że nie będę nadużywać zaufania chorych i będę dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
4. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przyrzeczenia, że będę strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamię, a do kolegów lekarzy odnosić się będę z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
5. Naszego składania/nie, podpisywania/nie, dotrzymywania/nie, zrywania/nie przyrzeczenia, że stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
EUROPEJSKA KARTA NAUKOWCA
1. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że w swoich badaniach naukowcy powinni kierować się dobrem ludzkości oraz zmierzać do poszerzenia granic wiedzy naukowej, jednocześnie korzystając z wolności przekonań i wypowiedzi, a także wolności określania metod rozwiązywania problemów, zgodnie z uznanymi zasadami i praktykami etycznymi i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
2. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni uznawać ograniczenia tych wolności, które mogą wynikać z określonych warunków badań naukowych lub ograniczeń operacyjnych, lub też , ze względu na ochronę praw własności intelektualnej, tego typu ograniczenia nie powinny jednak pozostawać w sprzeczności z uznanymi zasadami i praktykami etycznymi, których naukowcy muszą przestrzegać i praktykami etycznymi i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
3. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni przestrzegać uznanych praktyk etycznych oraz fundamentalnych zasad etycznych odnoszących się do dyscyplin, którymi się zajmują, a także norm etycznych ujętych w krajowych, sektorowych lub instytucjonalnych kodeksach etyki i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
4. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni poczynić wszelkie możliwe starania, by zagwarantować, że ich badania mają znaczenie dla społeczeństwa i nie powielają przeprowadzonych wcześniej i w innym miejscu badań i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
5. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni znać strategiczne cele swojego środowiska naukowego oraz mechanizmy finansowania badań, a także powinni zdobyć wszelkie niezbędne pozwolenia przed rozpoczęciem badań naukowych lub uzyskaniem dostępu do zapewnionych środków i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
6. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni być świadomi tego, że są odpowiedzialni wobec swoich pracodawców, grantodawców i innych odnośnych organów publicznych lub prywatnych, a także, z przyczyn etycznych, wobec ogółu społeczeństwa i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
7. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni zawsze stosować bezpieczne sposoby wykonywania pracy zgodnie z przepisami i etyką, czyli m.in. podejmować niezbędne środki ostrożności w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa pracy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
8. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni zapewnić, by wyniki ich badań były rozpowszechniane i wykorzystywane, by badania naukowe były owocne, zaś ich wyniki wykorzystywane i udostępniane ogółowi społeczeństwa przy każdej nadarzającej się sposobności i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
9. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że naukowcy powinni zapewnić, aby ich działania naukowe były przedstawione ogółowi społeczeństwa w taki sposób, by były zrozumiałe dla osób nie będących specjalistami, tym samym podwyższając poziom powszechnego zrozumienia nauki i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
„DEKALOG” DOBRYCH OBYCZAJÓW W NAUCE
1. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki respektuje prawo każdego człowieka do prawdy i stara się je urzeczywistnić i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
2. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że główną motywacją pracownika nauki powinna by powinna być pasja poznawcza a główna jego nagrodą powinno być poznanie prawdy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
3. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownika nauki obowiązują przede wszystkim normy prawdomówności i bezinteresowności i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
4. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki dzieli się z innymi swymi osiągnięciami i wiedzą i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
5. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki jest obowiązany przeciwdziałać złemu wykorzystywaniu osiągnięć naukowych i u życiu ich przeciw człowiekowi i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
6. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że badania naukowe należy prowadzi ć w sposób nie uwłaczający godności człowieka i nie naruszający zasad humanitarnych i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
7. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki traktuje swych współpracowników sprawiedliwie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
8. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki traktuje studenta z życzliwością i należytym szacunkiem ocenia każdego studenta sprawiedliwie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
9. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki nie uzależnia jakości swej pracy od wynagrodzenia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
10. Naszej wiary/nie, przekonania/nie, głoszenia/nie, nauczania/nie, udowadniania/nie, doświadczania/nie, stosowania/nie założenia, że pracownik nauki nie dopuszcza, aby autorytet nauki lub jego w nauki lub jego własny był wykorzystywany do celów do celów reklamowych bądź propagandowych i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania/nie tego skutków.
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie bycia biedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.
Opublikowano: 17/05/2016
Autor: s_majda
Komentarze