Składanie ofiar ze zwierząt, z bóstw i ze św. męczenników-intencje.
Książka pt. Złota gałąź Studia z magii i religii [– autor Frazer James] opowiada precyzyjnie na 1000 stronach o skutkach bałwochwalstwa. O karmicznych skutkach łamania przykazania nr II z Dekalogu. Księga Wyjścia 20, 2–17
,,4Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. 5Nie będziesz się im kłaniał ani służył.”
Skutki karmiczne rozłożone są zwykle w czasie na kolejne inkarnacje Duszy kogoś, kto złamał boską propozycję, jak nazywają Dekalog żydzi. Osobno płaci się za samodzielne bycie bóstwem-bogiem, a inaczej za czczenie ,,bogów”, za ubóstwienie innych ludzi, zrównanie ich z Bogiem. W ,,Złotej Gałęzi”mamy strona po stronie opis rytuałów kaźni, jakiej poddawani byli-są bogowie na całej Ziemi. Autor zebrał autentyczne opisy z cywilizacji antycznych, ale i prawie te jemu współczesne. Kilka przykładów związanych ze składaniem ofiary z barana i ludzi pubikuję poniżej. Do tego należy uwzględnić kolejną inkarnację Duszy Bóstwa w ciele Downa lub idioty. Tak bowiem Bog pokazuje, swoją opinię o tych, którzy pchają się na ołtarze. Rodzice idioty to zwykle ci, którzy przyczynili się do ubóstwienia danej jednostki, lub byli najbardziej gorliwymi promotorami dowolnego człowieka, zwanego Żywym bogiem. Opinia wyrażona jest ideą ,,Teraz zobacz, co tak naprawdę stworzyłeś”
…Leukadianie co roku wybierali jednego przestępcę, którego jako kozła ofiarnego zrzucali do morza ze “Skoku Kochanka”, białej skały znajdującej się na południowym krańcu wyspy. Po to jednak, by ulżyć jego losowi, przyczepiano do niego żywe ptaki i pióra, a na morzu czekała flotylla małych łodzi, która go wyławiała i odpływała z nim za granice kraju. Tego rodzaju humanitarne środki ostrożności były prawdopodobnie modyfikacją dawnego zwyczaju topienia ofiary. Obrządek leukadyjski spełniano w czasie składania ofiary Apollinowi, który miał w tym miejscu świątynię czy też sanktuarium. W innych okolicach istniał doroczny zwyczaj wrzucania młodzieńca do morza z modlitwą: “bądź naszym wyrzutkiem”; uwalniało to ludzi od niedoli, jakie ich nawiedziły, lub też według innego tłumaczenia wybawiało spłacając dług przez nich zaciągnięty u boga morza. U Greków zamieszkujących w szóstym wieku przed naszą erą Azję Mniejszą zwyczaj poświęcania kozła ofiarnego miał następujące formy: Gdy na miasto spadała epidemia, głód czy inne nieszczęście, wybierano brzydkiego lub kalekiego człowieka, który brał na siebie wszystkie niedole społeczności. Po zaprowadzeniu go na wyznaczone miejsce dostawał suszone figi, bochenek jęczmiennego chleba i ser. Zjadał to wszystko, po czym uderzano go siedmiokrotnie po genitaliach cebulami morskimi i gałęziami dzikiej figi i innych dziko rosnących drzew, a flety przez cały czas grały pewną tradycyjną melodię. Następnie palono go na stosie zbudowanym z leśnych drzew, a popioły wrzucano do morza. Podobny obyczaj był, prawdopodobnie, przestrzegany przez azjatyckich Greków podczas żniwnych uroczystości Targelii. W opisanym wyżej rytuale bicie ofiary cebulą morską i gałęziami dzikiej figi nie mogło mieć na celu zwiększenia jej cierpień, gdyż w takim wypadku wystarczyłby zwykły kij. Prawdziwy sens tej części ceremonii wyjaśnił W. Mannhardt. Zwraca on uwagę na to, że starożytni przypisywali cebuli morskiej magiczne właściwości odwracania złych uroków i wobec tego zawieszali ją na drzwiach domów i używali jej przy obrządkach puryfikacyjnych. Stąd pochodzi arkadyjski zwyczaj bicia cebulą morską wizerunku Pana podczas jego święta, a także za każdym razem, gdy myśliwi wracali z pustymi rękami. Nie była to zapewne kara wymierzana bogu, lecz pragnienie uwolnienia go od złych duchów, przeszkadzających mu w wypełnianiu jego boskich funkcji, a mianowicie zaopatrywaniu myśliwych w zwierzynę. Podobnie też bicie ludzkiej ofiary cebulami morskimi po genitaliach miało na celu wyzwolenie jej sił płodnych od wszelkich hamulców czy uroków, które rzucić mogły jakieś demony czy inne złośliwe duchy. A ponieważ Targelia, podczas których składano w ofierze człowieka, były wczesnym świętem żniwnym obchodzonym w maju, rozpoznajemy w nim wcielenie twórczego i płodnego boga roślinności…
**************
…..Tebańczycy i wszyscy inni Egipcjanie, którzy czcili tebańskiego boga Ammona, uważali barana za zwierzę święte i nie składali go w ofierze. Ale raz do roku, podczas święta Ammona, zabijali barana, ściągali z niego skórę i ubierali w nią wizerunek boga, po czym opłakiwali barana i składali go w świętym grobie. Zwyczaj ten wyjaśnia legenda głosząca, że Zeus ukazał się pewnego razu Herkulesowi odziany w runo i z głową barana. Oczywiście w tym wypadku baran jest po prostu zwierzęcym bogiem Teb, podobnie jak wilk był zwierzęcym bogiem Lykopolis, a kozioł zwierzęcym bogiem Mendes. Innymi słowy, baranem tym był sam Ammon. Co prawda na zabytkach widzimy Ammona w postaci półludzkiej, z ciałem człowieka i głową barana. Dowodzi to jedynie, że był on w stadium przejściowym, przez które stale przechodzą zwierzęcy bogowie, zanim okazują się w pełni bogami antropomorficznymi. Baran wobec tego nie był zabijany jako ofiara składana Ammonowi, lecz jako sam bóg, a o tym, że był on identyczny ze zwierzęciem, świadczy zwyczaj przybierania jego wizerunku w skórę zarżniętego zwierzęcia. Takie doroczne zabijanie boga-barana da się wytłumaczyć przyczynami, które przypisałem ogólnemu zwyczajowi zabijania boga, a także szczególnym kalifornijskim zwyczajom zabijania boskiego myszołowa…..
Dla dopełnienia informacji tu zawartych proponuje lekturę art. pt. Link ,,Korrida – karma żywego boga. Obciążenia Duszy.” Zestawiłem w nim 3 zdawałoby się odmienne wzorce śmierci tj:
-byka zabijanego na korridzie
-bóstwa o nazwie Meria, zabijanego do niedawna w Indiach
-świętych męczenników zabijanych dla szerzeniach ich kultu.
Poniżej publikuję intencje napisane wspólnie ze Sławomirem Zgłobickim, które mogą przynieść zrozumienie, czym jest składanie ofiar.
- naszego czczenia(nie), szerzenia(nie), promowania(nie), wyznawania(nie) kultów wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia m.in. zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów w tym m.in. totemicznych i nie tylko poprzez ich oszczędzanie (nie), szanowanie(nie) ich życia i odpowiednio zabijania(nie) i zjadania(nie) i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków./+ osobno wzorzec odwrotny
2. naszego zabijania(nie), składania(nie) ofiar z wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów jak m.in. baran, kogut, jagnię, kozioł ofiarny, człowiek ofiarny i nie tylko w ofierze m.in. przy zakładaniu(nie), wylewaniu(nie) fundamentów domu, na urodziny, na chrzciny, do komunii, na pogrzebach, przy ślubach, obrzezaniu i nie tylko mającej(nie) nadań mocy i trwałości budowie i danemu rytuałowi przejścia oraz z wszelkich innych przyczyn oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków./+ osobno wzorzec odwrotny
3. naszego bycia zabijanym(nie), składanym(nie) w ofierze jako wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierzęta jak m.in. baran, kogut, jagnię, człowiek, bóstwo, bogini, bóg i nie tylko w ofierze m.in. przy zakładaniu(nie), wylewaniu(nie) fundamentów domu, na urodziny, na chrzciny, do komunii, na pogrzebach, przy ślubach, obrzezaniu i nie tylko mającej(nie) nadać mocy i trwałości budowie i odpowiednio danemu rytuałowi przejścia oraz z wszelkich innych przyczyn oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków./+ osobno wzorzec odwrotny
4.naszego zabijania(nie), składania(nie) w ofierze wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów jak m.in. baran, kogut, jagnię i nie tylko w ofierze m.in. z okazji wszelkiego rodzaju świąt religijnych, państwowych, obrzędów, obrządków i nie tylko dla m.in. wszelkiego rodzaju rangi, płci, rasy, koloru, rasy, znaczenia m.in. bogów, bóstw, Boga Dawcy Życia, dla władców, dla mesjaszy, również dla pomyślności, dla szczęścia i nie tylko w sposób sprawiający cierpienie, ból umierającemu i odpowiednio w sposób „łagodny” aby zadać jak najmniej bólu i cierpienia, m.in. podcinając(nie) gardło, patrosząc żywcem, ciosem w serce i nie tylko, aby ofiary mało (nie), dużo(nie) cierpiały (nie)oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków./+ osobno wzorzec odwrotny
5. naszego bycia zabijanym(nie), składanym(nie) w ofierze jako wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierzęta jak m.in. baran, kogut, jagnię i nie tylko w ofierze m.in. z okazji wszelkiego rodzaju świąt religijnych, państwowych, obrzędów, obrządków i nie tylko dla m.in. wszelkiego rodzaju rangi, płci, rasy, koloru, rasy, znaczenia m.in. bogów, bóstw, Boga Dawcy Życia, dla władców, dla mesjaszy, również dla pomyślności, dla szczęścia i nie tylko w sposób sprawiający cierpienie, ból umierającemu i odpowiednio w sposób „łagodny” aby zadać jak najmniej bólu i cierpienia, m.in. podcinając(nie) gardło, patrosząc żywcem, ciosem w serce i nie tylko, aby ofiary mało (nie), dużo(nie) cierpiały (nie)oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków./+ osobno wzorzec odwrotny
7. naszego brania(nie) udziału w m.in. świętach, uroczystościach, obrzędach, obrządkach i nie tylko,w której zabija(nie) i składa się(nie) w ofierze wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierzęta, ludzi, rośliny, kwiaty, kosmitów, drobnoustroje m.in. baran, kogut, jagnię i nie tylko w ofierze m.in. dla wszelkiego rodzaju rangi, płci, rasy, koloru, rasy, znaczenia m.in. bogów, bóstw, Boga Dawcy Życia i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków/+ osobno wzorzec odwrotny
8. naszego zabijania(nie), składania(nie) ofiar z wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów poprzez celowe (nie) nie trafianie (nie)w serce, w głowę, w szyję i powodowanie że składany w ofierze się wyrywa, wykrwawia i długo umiera i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania(nie) tego skutków.
9. naszego zabijania(nie), składania(nie) ofiar z wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów poprzez zabijanie pałkami, motykami, widłami, maczetami, honorowo i niehonorowo, a w tym dla siebie, dla rodziny, dla Boga i bóstw dla mesjaszy, również aby spełniać się zawodowo i spełniać się medialnie i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania tego skutków /+ osobno wzorzec odwrotny
10. naszego zabijania(nie), składania(nie) ofiar z wszelkiego rodzaju, rangi, płci, rasy, koloru, znaczenia zwierząt, ludzi, roślin, kwiatów, kosmitów, drobnoustrojów poprzez zabijanie po zdjęciu skóry i przed zdjęciem skóry, po wstępnych męczarniach, zabijanie na raty, straszenie-uspokajnie przed zabiciem m.in. nożami i ostrymi przedmiotami, pistoletami, karabinami, słowne, grożenie śmiercią i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania tego skutków/+ osobno wzorzec odwrot
11.Bycie wiązanymi za nogi, ręce, za kończyny, za szyję przed złożeniem ofiary z nas /+ osobno wzorzec odwrotny
12. Naszej niechęci do ofiarowania Bogu i bliźnim czystej miłości naszych serc, Duszy, naszych prawych i szlachetnych myśli, dążeń, uczynków, zamiast ofiar z siebie, z bożych synów, z boskich matek, z bóstw, z posłańców boskich, zwierząt, roślin, z rozmaitych naiwnych niepoczytalnych istot i nie tylko z nich oraz naszego i cudzego doświadczania tego skutków/+ osobno wzorzec odwrotny
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art 800 intencji do oczyszczenia Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi
dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie bycia bycia biedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza].
Opublikowano: 02/10/2015
Autor: s_majda
Komentarze
Ten wpis ma 1 komentarz
Setki gorliwych bizantyjskich chłopów kręciło się wokół umierających wiekowych świętych, czekając na chwilę, kiedy można będzie ich pokroić, gdy spadną z grzędy – W przypadku słupników całkiem dosłownie. Teodoret odnotował jeden taki przypadek, kiedy rozszła się wieść, że słynny pustelnik Jakub z Cyru umiera. Teodoret musiał użyć całego swojego autorytetu, żeby skłonić rozejścia się tłum uzbrojonych w sierpy poszukiwaczy relikwii. Fragment tekstu Str. 202 z książki pt.,,Ze świętej Góry”.