Trimurti – intencje do przepracowania
Art. po dobnej tematyce dot. Trójcy św. Link Trimurti (dewanagari त्रिमूर्ति, także: Trójca hinduistyczna) – w hinduizmie wyobrażenie trzech aspektów boga w formach Brahmy, Wisznu i Śiwy. Każda z postaci ma określoną rolę do spełnienia w cyklu życia wszechświata: Brahma go stwarza, Wisznu utrzymuje, a Śiwa unicestwia. Trimurti w formie bóstwa przedstawiane jest jako postać ludzka z trzema twarzami. Według wyznawców Trimurti trzy aspekty bóstwa są różnymi objawieniami jednego Boga.
Intencje do przepracowania spisała Agata Pająk. Pierwsza ilustracja przedstawia średniowieczny obraz ,,Trójcę przenajświętrzą, chrześcijańską”.
1. Naszego/cudzego promowania [nie], wierzenia(nie), bycia(nie), wyznawcami Trimurti, hinduistycznej Trójcy, jaka jest(nie), wyobrażeniem trzech aspektów boga w formach Brahmy, m.in. Wisznu i Śiwy, oraz czczenia(nie), ich, promowania(nie), ubóstwiania(nie), adorowania(nie) ich, jako Trójcy, a także każdego z nich osobno i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
2. Naszego/cudzego wierzenia(nie), bycia(nie) przekonanymi(nie), że każda(nie) z postaci hinduistycznej Trójcy ma(nie) do spełnienia(nie) określoną(nie) rolę w cyklu życia wszechświata, oraz, że Brahma stwarza(nie) wszechświat, m.in. Wisznu go utrzymuje(nie) a Śiwa unicestwia(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
3. Naszego/cudzego promowania [nie], wyobrażania(nie) sobie, tworzenia, przedstawiania(nie) sobie, innym, tworzenia(nie) wizerunków, obrazów, rzeźb, podobizn Trimurti, hinduistycznej Trójcy, jako ludzką postać z trzema głowami, a w tym m.in. z powodu bycia(nie) przekonanymi(nie), że trzy aspekty bóstwa są(nie) różnymi objawieniami jednego Boga i układania sobie tego w umyśle razem z trójcą świętą w chrześcijaństwie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
4. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) wyznawcami, czczenia(nie), adorowania(nie), ubóstwiania(nie) m.in. m.in. Wisznu, będącego(nie) jednym z Trimutri, trójcy hinduistycznej, jako jedynego boga w m.in. Wisznuizmie, symbolizującego(nie) utrzymujący(nie) aspekt boga oraz identyfikowania(nie) go z jego awatarami, a w tym najczęściej(nie) z Kryszną i Ramą i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
5. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) bóstwem wszechobejmującym, zawierającym(nie) wszystko i określania(nie) go, wraz z innymi mianem purusza lub mahapurusza, paramatma, czyli dusza nadrzędna a także wierzenia(nie) w to, że m.in. Wisznu jest(nie) tym, który zawiera(nie) w sobie wszystkie(nie) dusze, a zatem i naszą duszę i inne dusze i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
6. Naszego/cudzego promowania [nie], wierzenia(nie) w rozmaite przekazy, podania, legendy, historie, mity, opowieści dotyczące(nie) rozmaitych bogów, bóstw, bogiń i nie tylko ich, a w tym m.in. dotyczące(nie) narodzin Kryszny, i Kalkina jaki jest(nie) jednym(nie) z awatarów m.in. Wisznu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
7. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) tym, którego sztuka różni(nie) się od świętych pism, że jest(nie) on dwojaki w swej naturze, posiadający(nie) formę jak i bez formy, dwojaki również w mądrości, egzoterycznej, ezoterycznej, ostateczny(nie)w kresie ich obu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
8. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) najmniejszy(nie) z najmniejszych(nie) i największy(nie) z największych(nie), wszechwiedzącym(nie) i przenikającym(nie) duchem sztuk i mowy: niedostrzegalny(nie), nieopisany(nie), niepojęty(nie), czysty(nie), nieskończony(nie) i wieczny(nie), bez imienia(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
9. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) tym, który słyszy(nie) bez uszu, który widzi(nie) bez oczu, który porusza(nie) się bez stóp, który chwyta(nie) bez dłoni, który zna(nie) wszystko(nie) i sztukę nieznaną(nie) przez nikogo; wspólnym ośrodkiem wszystkich(nie) rzeczy, w którym wszystko(nie) istnieje(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
10. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) jak ogień, który choć jeden, przemienia(nie) się na wiele(nie) sposobów, a jego sztuka rządzi(nie) wszystkimi(nie) zjawiskami, a także włada(nie) odwiecznym stanem zrodzonym(nie) przez mądrość i oko wiedzy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
11. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że oprócz m.in. Wisznu, Trimurtiego oraz Trójcy świętej i ich mocy nie ma nic, a nieskażona strachem, gniewem, pożądaniem, zmęczeniem czy niechęcią, sztuka jego, zarówno indywidualna jak i powszechna, niezależna i bez początku i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
12. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) niepodległy(nie) nikomu ani żadnym koniecznościom oraz przyjmuje(nie) formy ani bez żadnej przyczyny ani z jakiejś przyczyny i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
13. Naszego/cudzego czczenia(nie), uwielbiania(nie), wychwalania(nie), adorowania(nie) m.in. Wisznu, i Trimurtiego oraz Trójcę świętą co wg nas i innych przenika(nie) cały(nie) wszechświat, ma(nie) tysiąc form, tysiąc ramion, wiele obliczy, wiele stóp, wiele podobizn, obrazów, rzeźb oraz, którego sztuką natura, rozum, świadomość, a nawet ich duchowe źródło i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
14. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie) wierzenia(nie), że wszyscy(nie) bogowie gotowi(nie) są(nie) spełnić(nie) wolę m.in. Wisznu, , Trimurtiego oraz Trójcy świętej że oczekują(nie), czekają(nie) tylko na ich -jego rozkaz i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
15. Naszego/cudzego promowania [nie],bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta posiada(nie) m.in.6 doskonałości(nie) a w tym m.in. wszelką wiedzę, majętność, siłę, sławę, piękno, wyrzeczenie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
16. Naszego/cudzego promowania [nie],wierzenia(nie) i bycia(nie) przekonanymi(nie), że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta inkarnuje(nie), jako m.in. Maham.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta czyli jako stwórca materialnych(nie) wszechświatów, następnie, jako Garbhodakaśaji awatara, czyli obecny(nie) w każdym z wszechświatów, a następnie, jako Ksirodakaśaji awatara (lub Paramatma czy Naddusza) – obecny(nie) w każdym sercu i każdej części stworzenia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
17. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi i wierzenia, że energie Kryszny (ink.m.in. Wisznu) mogą(nie) być(nie) podzielone (nie) na trzy, i są(nie) to m.in. energia myślenia, czucia i działania i tak, kiedy przejawia on swoją energię myślenia, jest(nie) On Najwyższym Panem, kiedy przejawia(nie) swoją energię czucia, jest(nie) Panem Wasudeva, a kiedy przejawia(nie) energie działania, jest(nie) Sankarsaną Balaramą, a bez jego myślenia, czucia i działania stworzenie nie mogłoby(nie) zaistnieć(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
18. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia przekonanymi(nie), że w świecie duchowym nie ma /jest stworzenia, gdyż tamtejsze planety nie maja(nie) początku, jednak istnieje(nie) stworzenie w świecie materialnym i w obu przypadkach światy zarówno duchowe, jak i materialne są(nie) manifestacjami energii działania, w których m.in. Kryszna, Radha, Trimurti oraz Trójca święta działa(nie) w formie Sankarsany i Balaramy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
19. Naszego/cudzego przedstawiania(nie), oglądania(nie), postrzegania(nie) m.in. awatarów Krisznę, Wisznu, i trójcę św. jako min. czteroramiennego, trzygłowego przystojnego mężczyzny o błękitnej skórze, noszącego(nie) złotą szatę, a na jego piersi widnieje(nie) znak śriwatsa i klejnot kausthubha, jego atrybutami są(nie) koncha, dysk, maczuga i lotos lub też przedstawiania(nie), oglądania(nie) go m.in. w sztuce na zwojach otchłannego węża Ananty, gdzie m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta z zamkniętymi(nie) oczami podróżuje(nie) po kosmicznym oceanie mlecznym w towarzystwie 5 braci Pandawów i ich żony Draupadii, a także, jako młodzieńca w błyszczącym diademie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
20. Naszego/cudzego promowania [nie],bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie) w to, że siedzibą m.in. Wisznu, Kriszny jest(nie) planeta Wajkuntha, jego żoną jest(nie) Lakszmi, bogini bogactwa i szczęścia, a ulubionym(nie) wierzchowcem (wahaną) jest(nie) olbrzymi mityczny orzeł z ludzkim tułowiem Garuda
21. Naszego/cudzego czynienia(nie) sobie i innym, uczynienia(nie) sobie i innym obiektów kultu z trzech bogów, min. Brahmy, Wisznu i Śiwy, którzy m.in. w naukowej teologii hinduskiej łączeni(nie) są(nie) w triadę – trimurti i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
22. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie), że min.Brahma jest(nie) twórcą okresów świata(kalpa), m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta jest(nie) konserwatorem tego świata, Śiwa zaś doprowadza(nie) pod koniec każdej kalpy do jego zagłady i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
23. Naszego/cudzego wyobrażania(nie) sobie, przedstawiania(nie), oglądania(nie) min. Brahmy, jako brodatego(nie) starszego(nie) mężczyznę, dziadka siedzącego(nie) na lotosie, mającego(nie) min. cztery ukoronowane(nie) głowy i cztery ręce, w których trzyma(nie) księgę Wed, naczynie z wodą i łyżkę ofiarną i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
24. Naszego/cudzego promowania [nie], wierzenia(nie), bycia(nie) przekonanymi(nie), że min.Brahma posiadał (nie) moc tworzenia(nie), jaką z czasem utracił(nie) na rzecz pozostałych bogów stając(nie) się demiurgiem wypełniającym(nie) polecenia najwyższego(nie) boga i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
25. Naszego/cudzego promowania [nie], wierzenia(nie) w rozmaite mity, legendy, tradycje, z jakich wynika(nie), że gdy m.in. Wisznu spoczywał(nie) na kosmicznym wężu Anancie w pierwotnym oceanie, z jego pępka wyrósł(nie) lotos, w którym siedział(nie) min.Brahma pogrążony(nie) w medytacji i przygotowany(nie) do stworzenia(nie) świata i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
26. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie), że min. Brahma emanuje(nie) materialne elementy wszechświata oraz koncepcje, dzięki którym ludzkość może(nie) je zrozumieć(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
27. Naszego/cudzego promowania [nie], bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie) w to, że m.in. Wisznu, Trimurti oraz Trójca święta zwrócony(nie) ku wszystkim stronom, czynny(nie), jest(nie) bogiem dobrym(nie) i przyjaznym(nie) ludziom, duszom, istotom, bytom, tworom i nie tylko im oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
28. Naszego/cudzego oczekiwania(nie) na ostatnie(nie) zstąpienie(nie) m.in. Wisznu, Trimurtiego oraz Trójcy św. jakie ma uwolnić(nie) świat od nikczemników i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
29. Naszego/cudzego bycia(nie) wyznawcami, czcicielami Śiwy, Wisznu, Trimurtiego oraz Trójcy św. boga o min. 1008 imionach, sprzyjającego(nie), łaskawego(nie), który jest(nie) postacią złożoną(nie) i wewnętrznie sprzeczną(nie), ponieważ łączy(nie) w sobie ascetyzm i kult płodności i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
30. Naszego/cudzego promowania [nie], tworzenia(nie), posiadania, oglądania rozmaitych wizerunków Śiwy, Wisznu, Trimurtiego oraz Trójcy św.na których jest(nie) on przedstawiany(nie) m.in. z różną ilością głów, większą niż jedna, a w tym nawet 5, z włosami spiętymi(nie) w kok na jego głowie, a w tym m.in. kok z dredów, we włosach umieszczony(nie) ma(nie) sierp księżyca, posiada(nie) trzy oczy, a w tym środkowe, zwane okiem poznania, jest(nie) zamknięte(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
31. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), że zwierzętami związanymi(nie) z Śiwą, Wisznu, Trimurtim oraz Trójcą św.są(nie) węże naga, które na wizerunkach owinięte(nie) są(nie) wokół jego szyi, włosów i ramion i stanowią(nie) ozdoby, które symbolicznie, jako negatywne(nie) aspekty, odnoszą(nie) się do obłudy, a orężem Śiwy jest(nie) min. trójząb i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
32. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie), że Śiwa, Wisznu, Trimurti oraz Trójca św.jest(nie) opiekunem medytacji i joginów, wszystkich świętych widzialnych i niewidzialnych a także oddawania(nie) siebie/innych w jego-ich opiekę, i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
33. Naszego/cudzego czczenia(nie), ubóstwiania(nie), adorowania(nie) Śiwy, Wisznu, Buddy jako boga siły rozrodczej, której symbolem jest(nie) fallus(linga), a także czczenia(nie) Śiwy, Wisznu, Buddy symbolizowanych(nie) przez lingam, oraz uważania(nie), że ów lingam stanowi (nie) symbol nieskończoności boga i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
34. Naszego/cudzego przekonania(nie) i wierzenia(nie), że małżonką albo mocą(siakti) Śiwy jest(nie) Dewi, jaka jest(nie) boginią czczoną(nie) pod różnymi postaciami, a w tym m.in., jako Uma(Światłość), Parwati (Córka Góry), Durga(Trudno Dostępna), czy też, jako Kali(Czarna) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
35. Naszego/cudzego wierzenia(nie), że wierzchowiec Śiwy to biały(nie) byk, i wąż Sesza jaki wyraża(nie) płodność i siłę i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
36. Naszego/cudzego bycia(nie) wyznawcami rozmaitych m.in. hinduistycznych i naszych wyznań i wierzeń, i wierzenia(nie), że człowiek cnotliwy(nie) po swoim ziemskim życiu może(nie) dostać (nie) się do jednego z m.in. pięciu rajów, z których każdy ma(nie), jako władcę innego boga np. Trimurtiego, Trójcę św. a także, że istnieje(nie) piekło podzielone(nie) na wiele sektorów, a w każdym z nich stosowane(nie) są(nie) inne tortury, zboczenia odpowiednie(nie) do rodzaju wykroczeń, za które należy odpokutować(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
37. Naszego/cudzego sprawowania(nie) kultu bóstw, bogów m.in. w hinduizmie, i u nas m.in., jako kapłani, mnisi, bramini oraz jako zwykli wyznawcy, z reguły samotnie(nie) lub w gronie rodzinnym i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
38. Naszego/cudzego posiadania(nie) m.in. w domach rozmaitych kapliczek, ołtarzy z wizerunkami lub symbolami boga, np. Krzyż, kamienny słup przedstawiający Śiwę, Wisznu, Trimurtiego oraz obrazy z mitologii hinduizmu i te nasze i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
39. Naszego/cudzego bycia(nie) wyznawcami rozmaitych bogów, jacy w świątyniach i kapliczkach domowych budzą(nie) swoich bogów o świcie, wynoszą(nie) ich z sypialni, gdzie bogowie spali(nie) ze swoimi żonami, następnie myją(nie), wycierają(nie), przystrajają(nie), malują(nie) ich, przynoszą(nie) im ofiary, wierząc(nie), że spożywają(nie) niematerialną część ofiarnej potrawy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
40. Naszego/cudzego adorowania(nie), czczenia(nie), rozmaitych bóstw, bogów, a w tym m.in. trimurtiego, Trójcę św. m.in. poprzez wyciąganie(nie) przed nimi rąk i przyłożenie(nie) ich do czoła, a także poprzez śpiewanie(nie) hymnów, palenie(nie) kadzideł i lamp, recytowanie(nie) świętych(nie) tekstów, składanie(nie) kwiatów, ofiar, i nie tylko, a także w kulcie domowym m.in. namaszczania(nie) bóstw, podobizn wypowiadając (nie) odpowiednie (nie) teksty, dokonując(nie) też innych czynności kultowych, następnie medytowania(nie) przed ołtarzem i w domu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
41. Naszego/cudzego bycia hinduistami i jako i jak oni obchodzenia(nie) rozmaitych świąt, w trakcie których m.in. śpiewa(nie) się rozmaite pieśni, nosi(nie) w rozmaitych procesjach rozmaite symbole a w tym bóstw, a w tym falliczne, wzajemnie(nie) posypuje(nie) się popiołem, polewa(nie) barwioną wodą, zapala(nie) lampki oliwne i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie), tego wszelkich skutków
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie byciabiedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]
Opublikowano: 09/04/2016
Autor: s_majda
Komentarze