Autor: Konrad Jaszowski
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie byciabiedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]
1.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że sprawianie/nie sobie przyjemności, zaspokajanie własnych potrzeb i dbanie o interes osobisty jest/nie jedną/nie z podstawowych tendencji kierujących życiem ludzi, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
2.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dobre traktowanie samego siebie nie jest na ogół przedmiotem zaleceń wychowawczych, obyczajowych czy moralnych, że ludzie są na ogół nakłaniani i motywowani do działania dla dobra innych oraz do rozwijania postaw prospołecznych i altruistycznych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
3.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że kierowanie/nie się osobistym interesem i koncentracja na zaspokajaniu własnych potrzeb jest/nie określane mianem egoizmu i oceniane negatywnie. że u podstaw takiego kierunku kształtowania postaw znajduje się założenie że natura człowieka jest właśnie egoistyczna, że ludzie ze swojej natury pragną dbać tylko o samych siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
4.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że wysiłki wychowawcze i socjalizacyjne są koncentrowane na kształtowanie postaw promujących działanie dla dobra innych, że działanie dla dobra innych i działanie dla własnego dobra, często/nie są przedstawiane jako konkurencyjne, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
5.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że przez wieki, od wczesnego/nie dzieciństwa, w rodzinach chrześcijańskich/nie, dzieciom przekazywano zalecenia wystrzegania się egoizmu oraz działania a nawet poświęcanie się dla dobra bliźnich, że nadal powszechnie propagowane jest przekonanie, że miłowanie siebie jest zakazaną formą egoizmu określanego negatywnie jako „miłość własna” , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
6.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że zalecenie „będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego” jest/nie wezwaniem do rozwijania pozytywnej postawy wobec samego siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
7.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że życie każdego/nie z nas przebiega w obrębie dwu odmiennych choć wzajemnie powiązanych rodzajów relacji, że jeden z nich to relacje i kontakty ze światem zewnętrznym a drugi to kontakty i relacje z samym sobą, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
8.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że typowe/nie formy kontaktów z innymi ludźmi określające treść i styl relacji interpersonalnych obejmują/nie poznawanie i rozumienie, działanie i wpływanie, ocenianie i ustosunkowanie, wzajemne komunikowanie, wspólną pracę i zabawę, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
9.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że pożyteczne by do analizy relacji z samym sobą przyjąć podobny zestaw kategorii wskazujących na podstawowe formy kontaktu z sobą. a następnie podjąć próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie „co to znaczy dobrze traktować siebie” , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
10.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że najczęściej/nie, tym co wyznacza kryteria „dobrego” postępowania wobec innych są takie postawy jak okazywanie zrozumienia, pomaganie, docenianie i akceptowanie, życzliwość i lojalność, współpraca, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
11.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że najwyższą/nie rangę w sferze pozytywnych nastawień wobec drugiej osoby ma przyjaźń, że gdyby zawartość postawy „bycie dobrym dla samego siebie” określać przez analogię do przyjaźni interpersonalnej, to pożądane byłoby sprawdzenie , co to znaczy „być przyjacielem dla samego siebie” , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
12.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że podążając w tym kierunku możemy wskazać na następujące pozytywne postawy i formy kontaktu z samym sobą – rozumienie i akceptację siebie, wspieranie i lubienie siebie, pomaganie sobie, traktowanie siebie z szacunkiem i bycie ważnym dla siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
13.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że doświadczanie tak rozumianego przyjaznego stosunku do siebie wydaje się podstawą zdrowia psychicznego i zdolności do satysfakcji z życia, że bardzo wielu/nie ludzi nie doświadcza tego rodzaju relacji z samym sobą, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
14.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że wspólnym mianownikiem problemów zdecydowanej/nie większości ludzi jest obecność negatywnego nastawienia wobec siebie i deficyt zdolności do bycia przyjaznym wobec siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
15.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że wielu/nie ludzi walczy ze sobą i przeszkadza sobie a ich życie wewnętrzne pełne jest lęku, smutku i gniewu, dlatego, podstawowym/nie celem psychoterapii powinno być zwiększanie zdolności do stawania się przyjacielem samego siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
16.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że większość/nie problemów skłaniających ludzi do poszukiwania pomocy u psychoterapeutów jest związana z deficytem zdolności do przyjaznego pomagania samemu sobie oraz z tendencją do atakowania i deprecjonowania samego siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
17.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że podstawowym/nie procesem kształtującym stosunek do siebie jest „uwewnętrznianie” relacji z ważnymi osobami we wczesnych okresach życia, że polega ona na utrwalaniu się śladów doświadczeń związanych z postępowaniem opiekunów wobec dziecka, sposobów komunikowania się i wywierania wpływu, wymogów i oczekiwań, ekspresji uczuć, sposobów werbalnego określania dziecka oraz wzajemnych relacji, metod nagradzania i karania, itd. , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
18.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że każdy z nas uczy się podstaw traktowania samego siebie, w sposób podobny do tego jak byliśmy traktowani przez ważne osoby, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
19.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dziecko kontaktuje się z kilkoma osobami sprawującymi wobec niego funkcje opiekuńczo-wychowawcze i często relacje z tymi osobami są zróżnicowane, że oznacza to, że uwewnętrzniane mogą być bardzo różne i czasem konfliktowe typy relacji, co może przekładać się na mało spójne lub konfliktowe ustosunkowanie do samego siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
20.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dziecko nie jest biernym odbiorcą tych różnorodnych wpływów i często w sposób aktywny uczestniczy w tych relacjach i także stara się na nie wpływać, że w ten sposób dochodzi do zapisywania się i utrwalania śladów tych doświadczeń, które są związane z próbami interpretacji przyczyn zachowań i postaw własnych/nie rodziców i opiekunów, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
21.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dziecko stara/nie się wyobrazić sobie jak powinno postępować i jakie powinno mieć właściwości by uzyskać ich miłość i akceptację, że zdarza/nie się , że dziecko związane z kochającą ale bezradną matką bierze na siebie ciężar jej obrony przed przemocą ojca i angażuje się w zadanie naprawienia rozpadającego się związku rodziców – a ponieważ ponosi klęskę obarcza się za nią winą i przez resztę życia się zadręcza, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
22.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że po wyjściu z lat dziecięcych człowiek uczestniczy/nie w innych niż rodzinne choć ważnych relacjach z ludźmi, również mogących kształtować stosunek do samego siebie, że dotyczy/nie to w szczególności doświadczeń uzyskiwanych w grupach rówieśniczych w okresie dojrzewania oraz w trwałych związkach miłosnych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
23.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że stosunek do samego siebie oraz formy kontaktu z sobą są więc ukształtowane przez wzajemnie nakładające się wpływy śladów tych różnych doświadczeń, że trakcie psychoterapii możemy zaobserwować, że ślady te konstruują zarys dość trwałej formy organizacji różnych procesów psychicznych, która wywiera bardzo istotny wpływ na sposób doświadczania kontaktu z sobą, że nazywam ją negatywnym lub autodestrukcyjnym schematem osobistym, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
24.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że ludzie którzy nisko/nie cenią siebie często na zewnątrz demonstrują pewność i zadufanie w sobie i takie wrażenie wzbudzają u innych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
25.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że osoby pozytywnie/nie nastawione do siebie są bardziej zdolne doświadczać zadowolenie z siebie, zaufanie do siebie, wewnętrzny spokój i rozluźnienie, że trudnych/nie sytuacjach potrafią się uspokajać i pocieszać lub spostrzegać trudności jako wyzwania podejmowane z nadzieją na sukces, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
26.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że osoby, u których dominuje/nie negatywny stosunek do siebie, żyją w ciągłym napięciu wytwarzanym przez zmaganie z sobą, które pochlania ich energię i burzy spokój wewnętrzny, że trudno im doświadczać znaczących satysfakcji osobistych nawet w obliczu sukcesów życiowych, że żyją/nie w obawie że inni rozpoznają ich negatywne cechy oraz przewidują/nie, ze to co dobre w ich życiu, skończy się źle, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
27.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dominująca/nie treść relacji z samym sobą jest utrwalona w formie specyficznego schematu osobistego nasza uwaga zwraca się w stronę schematów umysłowych – specyficznych tendencji w myśleniu na swój temat i w wyobrażaniu sobie siebie w różnych sytuacjach i okolicznościach, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
28.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że przykładami tego będą automatyczne myśli i stereotypowe przekonania deprecjonujące osobę, automatyczne przywoływanie obrazów sytuacji w których człowiek był karany, raniony lub poniżany lub fantazjowanie na takie tematy, powtarzanie sądów odmawiających sobie prawa do miłości i szacunku oraz nadziei na lepszą przyszłość, odruchowe wyobrażanie sobie osobistych strat i katastrof itd. , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
29.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że samodręczące schematy własnego umysłu uruchamiają/nie się automatycznie a człowiek utożsamia się z treściami, które te schematy produkują, dlatego znajduje się pod ich przemożnym wpływem a kiedy taki schemat powtarza automatycznie myśl „jestem głupia i brzydka” to osoba myśląca w ten sposób o sobie tak właśnie się czuje a co gorsza, taką właśnie się „widzi” w lustrze i takich właśnie „ocen” własnej osoby oczekuje od innych ludzi, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
30.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko żew niektórych przypadkach automatyzmy wrogiego myślenia o sobie mogą nie tylko wzbudzać lęk i przygnębienie ale i skłaniać do prób odebrania sobie życia, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
31.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że rodzaj wpływu schematów osobistych na stosunek do siebie dotyczy/nie utrwalonych wzorów funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi, że przykładami „złego traktowania siebie” mogą być tendencje do godzenia się na złe traktowanie przez innych, poddawania się krzywdzącym wpływom innych ludzi lub utrwalone oczekiwanie na odrzucenie i zranienie przez innych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
32.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że pod wpływem takich tendencji człowiek uczestniczy w relacjach z innymi w takim stylu, który jest spójny z negatywnym stosunkiem do siebie i który to negatywne nastawienie umacnia, że utrwalona we wcześniejszych okresach życia tendencja do deprecjonowania siebie u partnerki mężczyzny który jest sprawcą przemocy ogranicza jej zdolność do samoobrony a pozostawanie w sytuacji przemocy małżeńskiej umacnia jej negatywny stosunek do siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
33.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że związek osoby deprecjonującej siebie z kochającym partnerem może być pasmem udręki oczekiwania na nieuchronne porzucenie ponieważ „jestem taka, że nie można mnie kochać” lub „nie zasługuję na miłość”. że czasem skłania to do prowokowania takich sytuacji, które taki schemat potwierdzają, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
34.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że obszarem funkcjonowania człowieka w którym przejawia się stosunek do siebie są kryteria i preferencje kształtujące wybory i decyzje dotyczące własnego postępowania, że deprecjonowanie siebie wiąże się z tendencją do rezygnowania z „robienia” czegoś dobrego dla siebie lub wręcz przeciwnie do zagłuszania negatywnych odczuć wobec siebie poprzez wyolbrzymione pilnowanie własnych interesów i przyjemności, czasem kosztem dobra innych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
35.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że wspieranie i rozwijanie przyjaznego stosunku do siebie często/nie oznacza przede wszystkim przezwyciężanie i zmianę nastawienia negatywnego, że do takich negatywnych nastawień należą– wrogość wobec siebie, deprecjonowanie siebie, odrzucanie lub odsuwanie się od siebie, przeszkadzanie sobie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
36.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że kierunek pozytywnych przemian można określić jako m.in. lubienie siebie- np. znajdowanie przyjemności w byciu z samym sobą i życzliwe traktowanie siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
37.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że kierunek pozytywnych przemian można określić jako m.in. cenienie siebie i docenianie swej ważności – uznawanie siebie jako kogoś wartościowego i ważnego dla siebie, szanowanego przez siebie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
38.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że kierunek pozytywnych przemian można określić jako m.in. akceptację i świadomość siebie – rozpoznawanie swoich potrzeb, uczuć, myśli i doświadczeń oraz kontaktowanie się z nimi bez obronnych zniekształceń i negatywnego odrzucania, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
39.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że kierunek pozytywnych przemian można określić jako m.in. pomaganie sobie i wspieranie siebie- dodawanie sobie otuchy i nadziei w trudnych okolicznościach, nagradzanie siebie za osiągnięcia i pocieszanie przy potknięciach, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
40.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że akcentując/nie potrzebę przemian należy uporać się z możliwym zarzutem, że jest to propagowanie „narcyzmu i egoizmu”.. , że przyjazny stosunek do samego siebie rozumiany/nie w taki sposób nie tworzy ograniczeń do działania dla dobra innych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
41.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że akceptacja i szacunek dla siebie może tworzyć bardziej trwałą podstawę postaw altruistycznych niż wyrzekanie się siebie i służenie innym kompensujące własne kompleksy, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
42.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że gotowość do pomagania i służenia innym ludziom wpływają także inne czynniki jak np. zdolność do empatycznego rozpoznawania ich potrzeb oraz przyswojenie sobie wartości prospołecznych i altruistycznych, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
43.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że „bycia dobrym dla siebie” nie sugeruje koncentracji na zaspokajaniu własnych potrzeb i sprawianiu sobie przyjemności, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
44.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że podstawowym źródłem pozytywnego nastawienia wobec siebie jest uwewnętrznianie relacji z osobami, które były pomocne i pozytywnie nastawione, sprzyja to gotowości do przyjmowania takich postaw wobec innych, które są podobne do tego, czego człowiek doświadczał ze strony ważnych dla siebie osób, ale oczywiście do dobrego życia potrzebne jest coś więcej niż tylko „bycie dobrym dla siebie” , i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
45.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że uwalnianie się od „terroru” negatywnych wzorów myślenia i fantazjowania na swój temat, wymaga rozpoznania automatyzmów własnego negatywnego myślenia o sobie i nauczenia się monitorowania ich przejawów, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
46.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że pomocne w tym zakresie stają się w procesie psychoterapii wyobrażeniowe dramatyzacje kontaktów z osobami znaczącymi, których wpływ zapisał się negatywnie, że może to tworzyć okazję do nowych doświadczeń korygujących stare schematy oraz do uwalniania się spod ich wpływów, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
47.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że osoby które np. odkrywają że deprecjonujące ataki rodzica w dzieciństwie były krzywdzące i mobilizuje swoja energię by z pozycji osoby dorosłej przeciwstawić się ich wpływom i uwolnić się spod dotkliwej indoktrynacji negatywnymi sądami o sobie, że czasem wpojone w dzieciństwie poczucie winy lub zdefektowania, udaje się ten sposób przekształcić w poczucie krzywdy a następnie od tego poczucia uwolnić przez przebaczenie i rezygnacje z oczekiwań na miłość i akceptacje rodziców, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
48.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że przepracowanie negatywnych śladów z wczesnych relacji otwiera możliwość do zmiany w cichych dialogach wewnętrznych, między dwoma częściami osoby, w których poprzednio Krytyk Wewnętrzny dotkliwie dominował nad przytłoczoną i słabą pozostałą częścią, że osłabianie i oswajanie surowych lub okrutnych ataków części krytycznej prowadzi do bardzie zrównoważonego i przyjaznego dialogu wewnętrznego, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
49.Naszego a przez nas cudzego pozwalania/nie na odbudowe pozytywnego nastawienia do siebie i otwierania możliwości korzystania z przyjaznej samokrytyki oraz wewnętrznego wsparcia zamiast gnębienia, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
50.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że rozwijający się proces przemian tworzy możliwość poszukiwania nowych form poprawiania stosunku do siebie, że jedna z nich polega na rozwijania zdolności do doświadczania jako czegoś dobrego dla siebie , wtedy gdy robimy coś dobrego dla innych, a druga droga prowadzi do nawiązywania znaczących i dobrych relacji z innymi osobami, które zostają uwewnętrznione i przekładają się na wzrost pozytywnego nastawienia do siebie
51.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko żew wyrażeniu „poczucie własnej wartości” ukrywa się także słowo „uczucie”, że w tym kontekście oznacza ono moje uczucie wobec siebie, że nie chodzi więc w pierwszym rzędzie o moje nastawienie do siebie ani też o moje zdanie o sobie, lecz o to, co czuję w relacji z samym sobą., czy mam pozytywny, gorący, oparty na miłości stosunek do samego siebie? Czy siebie kocham? Czy mogę z całego serca powiedzieć „tak” samemu sobie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
52.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że podobnie jak w przypadku miłości do drugiej osoby, tak i w przypadku zdrowego i pozytywnego poczucia własnej wartości chodzi o miłość, jaką żywię do siebie, że dopóki nie jestem w stanie siebie pokochać i w pełni zaakceptować, dopóty nie jestem w stanie naprawdę pokochać drugiego człowieka, a zatem praca nad moją relacją z sobą jest/nie ważniejsza od pracy nad kontaktami z innymi ludźmi, ewentualnie zabiegi te idą/nie ze sobą w parze, że najpierw muszę zatroszczyć się o więź z samym sobą, zamiast przedwcześnie martwić się o innych lub oczekiwać od nich, że uczynią dla mnie to, co tylko ja sam mogę dla siebie zrobić, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
53.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że dopóki mojej relacji z samym sobą brakuje życzliwości, dopóty nie jestem w stanie wyjść innym naprzeciw, że odczuwam tęsknotę za drugim człowiekiem, który da mi to, czego sam nie mam lub czego nie odczuwam wobec siebie, że tęsknię za miłością, akceptacją, za tym, że jest ktoś, na kogo mogę liczyć, a doświadczenie rozczarowania, kiedy nie otrzymuję i nie przeżywam tego, czego pragnę, może prowadzić do zwątpienia, a bycie samemu odbieramy wówczas jak karę śmierci, na którą zostaliśmy nieodwracalnie skazani, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
54,Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że niskie poczucie własnej wartości może z dużym prawdopodobieństwem być przyczyną bycia samemu i doświadczenia samotności, ponieważ sami uważamy się za niewiele wartych, podejrzewamy otaczających nas ludzi o to, iż nie są wobec nas szczerzy i aby się ustrzec i obronić przed nimi, odcinamy się murem nieufności, do serca wkrada się lęk sprawiający, że robi się wokół nas coraz ciaśniej i czujemy się wyobcowani ze świata zewnętrznego, ale również sobie obcy, że nie odczuwamy prawdziwej więzi z osobą, jaką naprawdę jesteśmy, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
55.Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że jeżeli mam pozytywny stosunek do siebie, potrafi ę czasem cieszyć się nawet z tego, że jestem sam, ponieważ wiem, że nie jestem na to skazany, że mogę też zmienić ten stan rzeczy, mam czas dla siebie, cieszę się z obcowania z samym sobą, i nie czuję się wykluczony, odcięty od ludzi, oraz mam świadomość, że istnieją bliscy mi ludzie, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
56,Naszej a przez nas cudzej m.in. wiedzy/nie, rozumienia/nie, promowania/nie, doświadczania/nie, bycia świadomymi/nie, i nie tylko że potrafi ę wychodzić z inicjatywą nawiązywania nowych kontaktów, że potrafi ę je pogłębiać i pielęgnować, a dzięki temu bycie samemu staje się dla mnie źródłem radości. czuję swoją niezależność, mam świadomość możliwości pozwalających mi kształtować swoje życie i relacje z innymi, i nie tylko oraz naszego i cudzego doświadczania/nie tego wszelkich skutków,
Opublikowano: 04/05/2017
Autor: s_majda
Komentarze