Szlachetna ośmioraka ścieżka – intencje do przepracowania [i uwolnienia]
Zestawiła Agata Pająk
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie byciabiedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]
1. Naszego/cudzego poznawania(nie), studiowania(nie), wierzenia(nie), uczenia(nie), kierowania(nie) się nimi, stosowania(nie) się do nich, nauczania(nie) ich innych, bycia(nie) ich nauczanymi(nie) m.in. podstawowych zaleceń buddyzmu zwanych szlachetną ośmioraką, ośmiostopniową, ośmioaspektową ścieżką i nie tylko, bycia mistrzami tej ścieżki i nie tylko jej oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
2. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych, przestrzegania(nie) m.in. zaleceń buddyzmu wynikających(nie) z wygłoszonej(nie) przez Buddę i nie tylko, m.in. na jego pierwszym(nie) kazaniu Czwartej Szlachetnej Prawdy, wg której szlachetna(nie) ośmioraka ścieżka prowadzi(nie) do wyzwolenia, do spokoju, do wygaśnięcia(nie) cierpienia, do bezpośredniej(nie) wiedzy , do oświecenia(nie), do nirwany i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
3. Naszego/cudzego bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych m.in. zaleceń Ośmiorakiej ścieżki jaka prowadzi(nie) do wyplenienia(nie) pożądań, awersji i iluzji, a w tym m.in. jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasz oraz tak jak oni i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
4. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych, wyjaśniania(nie), promowania (nie) m.in. słusznych(nie), prawych(nie), właściwych(nie), prawdziwych(nie) poglądów, oraz rozumienia(nie), zrozumienia(nie) m.in. Czterech Szlachetnych Prawd, a w tym m.in. dotyczących(nie) zrozumienia(nie) konieczności przebywania(nie) w medytacyjnym(nie) zrównoważeniu, oraz zrozumienia(nie) prawa przyczyny i skutku, zrozumienia(nie) nietrwałości(nie), pragnienia uwolnienia(nie) wszystkich(nie) istot od cierpienia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
5. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych, stosowania(nie) się do tego, m.in. do słusznego(nie) myślenia(nie), postanowienia(nie), wykorzenienia(nie) żądzy i nieżyczliwości, oraz postanowienia(nie) wyrzeczenia(nie) się złej(nie) woli i odstąpienia(nie) od wyrządzania(nie) wszelkiej krzywdy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
6. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych, stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do słusznego(nie) słowa, mowy, a w tym m.in. powstrzymywania(nie) się, wstrzymania(nie) się od kłamstwa(nie) i obmowy(nie), oraz używania(nie) mowy, słów w celu przynoszenia(nie) pożytku/szkody innym i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
7. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych,stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do słusznego(nie) czynu, słusznego(nie) postępowania m.in. przestrzegając(nie) m.in. pięciu lub ośmiu wskazań, oraz zobowiązując(nie) się do ich przestrzegania(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
8. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) rozmaitych min. obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się od odbierania(nie) życia, a w tym sobie, innym i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
9. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, żeby nie brać(nie) tego, co nie dane(nie), a w tym nie kraść(nie), nie brać(nie) cudzej własności bez pozwolenia(nie), oraz nie pozwalać(nie), nie powodować(nie) by inni brali(nie) naszą/ cudzą własność bez pozwolenia(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
10. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać (nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się od złego(nie) seksualnego prowadzenia(nie) się, czarnej tantry, zoofilii, homoseksualizmu, pedofilii, ascezy, celibatu i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
11. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się od niewłaściwej(nie) mowy, stroju i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
12. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się przed spożywaniem(nie) napojów odurzających(nie) i narkotyków, które prowadzą(nie) do nieuważności(nie), nieprzytomności(nie), ćpań i picia alkoholi i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
13. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się od jedzenia(nie) w zakazanym(nie) czasie, a w tym m.in. po południu(…) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
14. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać(nie) się od tańca, śpiewu, muzyki, od oglądania(nie) przedstawień, noszenia(nie) girland, biżuterii, używania(nie) perfum, upiększania(nie) ciała kosmetykami i w każdy inny sposób i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
15. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązań, złożenia(nie) obietnic, ślubowań aby m.in. przestrzegać(nie) nakazu, by powstrzymywać (nie)się od spania(nie) w wysokich(nie), luksusowych(nie), wygodnych(nie) łożach, ich odpowiednikach, zamiennikach i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
16. Naszego/cudzego bycia m.in. buddyjskimi mnichami wszelkich płci, przestrzegającymi(nie) szeregu wskazań, jakich celem jest(nie) rozwinięcie(nie) lub pogłębienie(nie) 8 wskazań, m.in. unikanie(nie) luksusu, poprawa(nie) moralności, a w tym całkowity(nie) zakaz dotykania(nie) kobiet/mężczyzn i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
17. Naszego/cudzego jako m.in. 3. buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty wszelkich płci i jak oni m.in. jak mnisi buddyjscy oraz jak oni utrzymywania(nie) ciała i umysłu w czystości(nie) ucząc(nie) się szanować(nie) wszystkie kobiety/mężczyzn m.in. starsze/starszych jak matki/ojców, rówieśnice/rówieśników jak siostry/braci, a młodsze/młodszych jak córki/synów i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
18. Naszego/cudzego jako m.in. buddyjscy i nie tylko mnisi oraz jak oni zrezygnowania(nie) z pieniędzy, złota, srebra, z ich używania(nie) i nie tylko oraz przestrzegania(nie) szeregu reguł etycznego(nie) zachowania i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
19. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni wczesnego/późnego udawania(nie) się na spoczynek, do snu, w przekonaniu(bez) i wierząc(nie), że m.in. późna/wczesna pora nocnego spoczynku-odpowiednio wstawania prowadzi(nie) do cierpienia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
20. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych,stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do zasady słusznego(nie) zarobkowania(nie), sposobu utrzymywania(nie) się przy życiu oraz utrzymywania(nie) się z zajęcia nie wymagającego(nie) łamania(nie) przykazań, a w tym. m.in. powstrzymywania(nie) się od zarobkowania(nie) przynoszącego(nie) szkodę innym istotom, takiego jak m.in. handel bronią, żywymi istotami, lub ich ciałami, handel dewocjami, boskością, odurzającymi napojami, i innymi narkotykami, trucizną, rybołówstwa, rzeźnictwa, wojskowości, fałszu, zdrady, przepowiadania(nie) przyszłości, oszustwa, wykorzystywania(nie) do destrukcji i nie tylko bałwochwalstwo i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
21. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych, stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do słusznego(nie) dążenia(nie), wysiłku, posiadania(nie) intencji i czynienia(nie) wysiłku, które nie pozwalają(nie) na powstawanie(nie) złych(nie)/dobrych(nie), a pozwalają(nie) na powstanie(nie) dobrych(nie)/złych(nie) mentalnych(nie) właściwości, a także dążenia(nie) do oświecenia(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
22. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych,stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do słusznego(nie), bez wysiłkowego(nie) skupienia(nie), uważności(nie), przytomności(nie), a w tym do braku przeszkadzających(nie) myśli, oraz znalezienia(nie) przestrzeni między nimi, a także zachowania(nie) uważności (nie)we wszystkim, co się przedsięwzięło(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
23. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie), wierzenia(nie), kierowania(nie) się w życiu, w działaniu, bycia(nie) nauczanymi(nie), nauczania(nie) innych,stosowania(nie) się do tego, a w tym m.in. do słusznej(nie) medytacji, koncentracji m.in. umysłu oraz dążenia(nie) do osiągania(nie) stanów, w których znika(nie) ego, rozpuszczenia się w pustce poczucia ego- ja i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
24. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni łamania(nie), przestrzegania(nie), pilnowania(nie) by przestrzegali(nie) inni, my, bycia(nie) pilnowanymi(nie), karanymi(nie), nagradzanymi(nie), karania(nie), nagradzania(nie) za przestrzeganie(nie), łamanie(nie) wszelkich podjętych(nie) zobowiązań, ślubowań, nakazów, zakazów, obietnic i nie tylko, a w tym m.in. buddyjskich, tybetańskich i innych a w tym religijnych, prywatnych, świeckich wojskowych, państwowych i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
25. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni zobowiązania(nie) się, podjęcia(nie) zobowiązania(nie),żeby przestrzegać(nie) nakazu, żeby powstrzymywać (nie)się od odbierania(nie) życia, nie zabijać(nie) stosując(nie) ten nakaz nie tylko(nie) wobec człowieka, ale także wobec każdej(nie) istoty, jaka ma(nie) ciało, wobec każdego(nie) stworzenia, które czuje(nie), wobec każdej(nie) czującej(nie) istoty w przeciwieństwie do innych poza buddyjskimi (nie)religii, a w tym chrześcijańskich(nie), i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
26. Naszego/cudzego bycia(nie) chrześcijanami(nie) oraz wyznawcami innych religii, poza buddyzmem, gdzie nakaz, przykazanie „nie zabijaj” stosuje(nie) się tylko(nie) wobec człowieka, nie uwzględniając(nie) w tym innych czujących(nie) istot, a w tym robaków, zwierząt ryb, owadów, roślin wszelkiego rodzaju i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
27. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni akceptowania(nie) słów Buddy z Dhammapady, zgadzania(nie) się z nimi, stosowania(nie) się do nich, nauczania(nie) ich innych, bycia(nie) ich nauczanymi, a w tym tych dotyczących(nie) bicia(nie), zabijania(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
28. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni lękania(nie) się, odczuwania(nie) strachu przed, drżenia(nie) widząc(nie) podniesiony(nie), uniesiony(nie)na nas, na innych kij, bat, bicz boży i lękania(nie) się bólu z tym związanego(nie), cierpienia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
+ odwrotnie unoszenia na innych
29. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni lękania(nie) się, odczuwania(nie) strachu przed własną, cudzą śmiercią, oraz odczuwania(nie) strachu przed uśmiercaniem(nie) innych, przed byciem(nie) uśmiercanymi(nie) przez innych, przez samych siebie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków + powodowania,że inni się lękają
30. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni brania(nie), wzięcia(nie) siebie za przykład, za wzór i w związku z tym unikania(nie) uderzania(nie) innych oraz unikania(nie) sprawiania(nie), przyczyniania(nie) się do tego by inni byli(nie) uderzani(nie), uderzali(nie),a także unikania(nie) zabijania(nie) siebie i innych oraz unikania(nie) przyczyniania(nie) się do tego by inni zabijali(nie) i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
31. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni akceptowania(nie), rozumienia(nie) tego, że życie drogie(nie) jest(nie) każdemu(nie), nie tylko nam ale i innym istotom i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
32. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) świadomymi(nie) tego, że w zamierzchłych(nie) czasach istniały(nie) tylko(nie) m.in. trzy choroby, a w tym m.in. pożądanie, głód i zepsucie, ale z powodu zabijania(nie) zwierząt wzrosły(nie) one do m.in. 98 i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
33. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) przekonanymi(nie) i wierzenia(nie), akceptowania(nie) słów Buddy z „Sutry Ukazywania Tajemnic Tathaghaty”, że pierwotna mądrość wszechwiedzącego(nie) zakwita(nie) z korzenia współczucia i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
34. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni o stosowania(nie), preferowania(nie), promowania(nie), nauczania(nie), kodowania(nie) sobie i innym, oraz bycia(nie) nauczanymi(nie), kodowanymi (nie) m.in. na dietę wegetariańską(nie), m.in. w jej radykalnej(nie) formie, jako logiczny(nie) wniosek i skutek stosowania(nie) się do nakazu nie zabijania(nie) czujących(nie) istot a w tym zwierząt, ryb i roślin oraz nie spożywania(nie) ich mięsa, tkanek czyli nie przyczyniania(nie) się do ich zabijania(nie) oraz surowego(nie) stosowania(nie) się do ahimsy i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
35. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni stosowania(nie) się do zaleceń m.in. dla buddystów, oraz dla takich jak oni, dotyczących(nie) tego, jak i kiedy powinniśmy(nie) my/inni się wypowiadać(nie), a w tym m.in. stosowania(nie) się do zasad właściwej(nie) mowy, która jest(nie) powstrzymywaniem(nie) się od kłamstwa/prawdy, od kłótni, od obelg, od czczego gadania i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
36. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni powstrzymywania(nie) się, bycia(nie) wolnymi od kłamstwa, kłamania, oszukiwania siebie, innych, i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
37. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni powstrzymywania(nie) się od kłótni, unikania(nie) ich, bycia(nie) wolnymi od prowokowania (nie)kłótni, sprzeczek, zatargów i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
38. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni powstrzymywania(nie) się, bycia(nie) wolnymi (nie)od używania(nie), od potrzeby używania(nie), stosowania(nie) obelg, klątw, przekleństw, brzydkich wyrazów, rozmaitych epitetów wobec siebie, innych i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
39. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni powstrzymywania(nie) się, bycia(nie) wolnymi od czczego gadania(nie), mówienia(nie), pisania(nie) rozmaitych głupot, bzdur, niepotrzebnych(nie) nikomu, od zbędnych(nie) słów i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
40. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni bycia(nie) wolnymi(nie) od wypowiadania(nie) się, mówienia(nie) nieprawdy(nie), mówienia(nie), wypowiadania(nie) się na piśmie, ustnie w sposób niewłaściwy(nie), niekorzystny(nie) dla nas, innych, dla Boga, także bycia (nie)wolnymi(nie) i unikania(nie) mówienia(nie), pisania(nie), wypowiadania(nie) się w sposób niechciany(nie), niemiły(nie) innym i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
41. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni mówienia(nie), wypowiadania(nie) się, pisania(nie) w sposób prawdziwy(nie), prawdy(nie), poprawnie(nie), korzystnie(nie) ale który jest(nie) niechciany(nie), niemiły(nie) innym we właściwym(nie) i odpowiednim(nie) czasie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
42. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni mówienia(nie), wypowiadania(nie) się, pisania(nie) w sposób prawdziwy(nie), prawdy(nie), poprawnie(nie), korzystnie(nie), i odpowiednio w sposób nieprawdziwy(nie), niekorzystny(nie), niepoprawny(nie) który jest(nie) chciany(nie) i miły(nie) innym i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
43. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni mówienia(nie), wypowiadania(nie) się, pisania(nie) w sposób prawdziwy(nie), prawdy(nie), poprawnie(nie), korzystnie(nie), w sposób chciany(nie) i miły(nie) innym we właściwym(nie) czasie, o właściwej(nie) porze i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
44. Naszego/cudzego jako wszelkich płci buddyści, bodhisattwowie, zbawiciele, mesjasze, ludzie, dusze, istoty oraz tak jak oni mówienia(nie), pisania(nie), wypowiadania(nie) się w taki sposób, aby to było(nie) prawdziwe(nie), korzystne(nie) dla słuchającego(nie), możliwe(nie) do przyjęcia(nie), chciane(nie), w sposób miły(nie), łagodny(nie), bez agresji(nie), w sposób zachęcający(nie) do zgody, bez plotkowania(nie), szkalowania(nie), a także we właściwym(nie) czasie, w najwłaściwszym(nie) momencie do wypowiedzi i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
45. Naszego/cudzego bycia(nie) buddystami wszelkich płci, oraz takimi jak oni i jako tacy stosowania (nie)się do m.in. trzech fundamentalnych praktyk, jakie umożliwia(nie) Szlachetna(nie) ośmioraka ścieżka, a w tym m.in. moralną dyscyplinę czyli właściwe(nie) słowo, właściwy(nie) czyn, właściwe(nie) zarobkowanie oraz medytacyjne zrównoważenie(nie) czyli właściwe(nie) dążenie, właściwe(nie) skupienie, właściwa(nie) medytacja a także doskonałą(nie) mądrość czyli właściwy(nie) pogląd, właściwe(nie) myślenie i nie tylko oraz naszego/cudzego doświadczania(nie) tego wszelkich skutków
Opublikowano: 27/03/2016
Autor: s_majda
Komentarze