Wodnik – intencje w aspekcie wodnej istoty
Spisała Małgorzata Krata
Kwestie techniczne dotyczące idei oraz budowania zdań przy pracy z intencjami.
Art ,,800 intencji do oczyszczenia” Link
,,Budowanie obszernych Intencji i modlitw. Rozmowa Skype o technice ” Link
,,Schemat 1 zdaniowy do intencji. ” Link
Słowo (–nie) dodane przy pracy z intencjami do jakiegoś słowa oznacza, że warto je wymienić jako przeciwieństwo lub a nawet samodzielnie już w trakcie znaleźć i wypowiedzieć dowolne synonimy jakie się nasuwają na myśl razem z ich przeciwieństwami.
np. — bycia biedakami, chorymi dobrze jest powiedzieć również z jego przeciwieństwem
–bycia biedakami, chorymi, –nie byciabiedakami, chorymi
Pozwala to od razu maksymalnie szeroko ruszyć dany wzorzec w odmiennych aspektach, również w jego przeciwieństwie. Warto też wiedzieć- że Dusze często myślą, twierdzą, że one nie mają takich przeciwnych wzorców np. że nie są bałwochwalcami jak w danym przypadku (danym słowie).
Inny przykład:
Dusza kobiety zaprzecza byciu kiedyś złą matką. Więc dodanie tu słowa przeczenia – nie bycia złą matką pozwolić jej może na zrozumienie stanu w jakim się znajduje.
Bycie złą matką, –nie bycia złą matką–
„-Ależ skąd nigdy w życiu! To przecież są nie moje wzorce. To co ja robię jest moją prywatną sprawą”.[-Nader często mówi lub myśli o sobie dusza.]
1. Naszego a przez nas i cudzego m.in. utożsamiania, kojarzenia Wodnika z podczaszym Olimpu-pięknym chłopcem Ganimedesem synem króla Trosa, którego Zeus porwał z Ziemi i osadził na Olimpie aby dzielić z nim homoseksualne łoże i jakiego wizerunek następnie Zeus umieścił na firmamencie niebieskim jako Wodnika.
2. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik to egipski bóg patronujący źródłom Nilu i odpowiednio wszelkim innym rzekom, zbiornikom wodnym, morzom, wodom i jako może wywołać wylewy Nilu czy innej rzeki przelewając wodę ogromnym wiadrem ze źródła do rzeki nie tylko
3. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik to syn Matki Ziemi-półczłowiek półwąż będący władcą Attyki jaki m.in. wprowadził monogamię, podzielił Attykę na 12 gmin, znióśł krwawe ofiary dla bóstw, zastępując je ofiarą z placków jęczmiennych, podobno ofiarował tez bogom ofiarę z wody zamiast z wina i nie tylko
4. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik jest równoznaczny z Proteuszem a więc rogatym bogiem morskim-synem Tetydy i Okeanosa jaki miał dar przepowiadania przyszłości i szybkiego zmieniania własnej postaci m.i w węża czy rybę czy inne zwierze wodne i nie tylko
5. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik to to samo co Wylewacz czyli ten który chlusta wodą a więc bóg deszczu jakiego przedstawiano min z naczyniami w ręku np. Amforą symbolizującą obfitość wody z której poza łaskawą obfitością bóg deszczu mógł wylać nadmiar powodując rozmaite potopy, powodzie karząc tak grzeszników i nie tylko
6. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik już od czasów babilońskich przedstawiany był jako klęczący mężczyzna który z wiadra trzymanego na ramieniu wylewa wodę i nie tylko
7. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik zgodnie z tym co podaje min mitologia hebrajska, to człowiek który wyprowadzał do puszczy kozła obarczonego grzechami całej społeczności
8. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik to m.in. mityczny władca jeziora, stawu, strumienia, rzeki, a nawet kałuży, który siedział w wodzie i m.in puszczał bąbelki, albo topił ludzi i jakiemu każdy, kto chciał się wykąpać musiał mu złożyć jakąś daninę, np. czarną kurę albo garść grochu czy cokolwiek innego i nie tylko
9. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik to m.in. demon opiekuńczy dużych i małych śródlądowych akwenów wodnych zamieszkujący we wszelkiego rodzaju rzeczkach, jeziorach, stawach a nawet w studniach i przydrożnych rowach, który potrafił przybierać rozmaite postacie (najczęściej zwierząt związanych z ciekami wodnymi – ryby, jaszczurki, raki) zazwyczaj widywany jako człowieczek wysokości nieco ponad pół metra z rybimi, zabarwionymi na zielono oczami, pomarszczoną twarzą i długimi, rozczochranymi włosami oraz błona pławną między palcami, ubierający się zazwyczaj na czerwono i w taki sposób, że czasem trudno jest go odróżnić od zwykłej, niskiej osoby ludzkiej a gdziekolwiek zaś stanie zostaje po nim kałuża wody i nie tylko
10. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik w opowieściach ludowych jawi się jako postać raczej mało sympatyczna, którą łatwo zirytować i rozgniewać lub też czyniącą różne (zazwyczaj złośliwe) psoty, postać związana także z utonięciami ludzi – śmiercią, która wynikała z lekkomyślności.
11. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik może prowokować nieostrożnych ludzi (rozwieszając po trzcinach kolorowe wstążki lub zaczepiając na wodorostach świecidełka), a tylko w skrajnych przypadkach (w sytuacji szczególnego naruszenia spokoju i naturalnego porządku akwenu wodnego) topią innych osobiście odznaczając się przy tym znaczną, niewspółmierną do swego wzrostu siłą i nie tylko
12. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik siłę czerpie z żywiołu wody, im bardziej oddali się od zamieszkiwanego przez siebie akwenu (szczególnie gdy nie pada deszcz) tym bardziej jego moc słabnie a także, iż Wodniki lubi wygrzewać się na brzegu albo przesiadywać na wszelkiego rodzaju kładkach i mostkach, rzadko kiedy oddala się jednak dalej od swych akwenów wodnych – susza jest dla nich szczególnym zagrożeniem, które doprowadzić może nawet do unicestwienia Wodnika na dłuższy czas w postrzeganym przez ludzi świecie.
13. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik zazwyczaj szkodzi ludziom, lecz niektóre mogą pomagać a wręcz nagrodzić za prawe i szlachetne uczynki przy czym zadawanie się z tymi demonami zawsze jednak wiąże się z ryzykiem a więc bez wyraźnej przyczyny lepiej nie zakłócać im spokoju i omijać z daleka, a już w żadnym razie nie próbować wchodzić do wody w ich obecności i nie tylko
14. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że w folklorze chrześcijańskim istniała wiara to Bóg, pozrzucał nieposłuszne anioły z nieba – te, które wpadły do piekła zostały diabłami, jeśli spadły do lasu – złymi duchami, anioły zrzucone do morza związały się z wodą, popłynęły do stawów i rzek, zostając Utoplcami i nie tylko
15. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że min Utopce to złe duchy wodne lęgnące się z dusz niektórych topielców i nie tylko
16. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że aby zabezpieczyć się przed wciągnięciem na dno przez Wodnika, składano mu ofiarę, topiąc zwierzę (np. kozła, konia lub krowę) czy nawet topiąc w jeziorze raz do roku kury.
17. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik szczególnie upodobał sobie bardzo głębokie zbiorniki wodne, gdzie mieszka w pałacach z kryształu, lodu lub szkła w których więzi dusze utopionych ludzi, zwierząt i inne istoty i nie tylko
18. Naszego a przez nas i cudzego m.in. wierzenia, promowania, doświadczania tego, że Wodnik mógł także wyjść na ląd i wejść między ludzi, zwabiony np. tańcem lub śpiewem i aby temu zapobiec, w bramę osady wstawiano wycięty w kształcie głowy słup i nie tylko
Opublikowano: 25/03/2018
Autor: s_majda
Komentarze